De organisatie
Op 1 augustus 2015 ontstond Stichting Vitus Zuid uit de landelijke reorganisatie van het onderwijs aan
leerlingen met een auditieve en/of communicatieve problematiek. Tegenwoordig zorgen zo'n 600 goed
gekwalificeerde medewerkers dagelijks voor het onderwijs aan en de begeleiding van ruim 1.800 leerlingen.
Vitus Zuid is één van de vier expertisecentra in Nederland die onderwijs en ondersteuning biedt aan
slechthorende of dove kinderen en kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Met de ondersteuning
en het onderwijs richt Vitus Zuid zich op elke unieke leerling, op wat allemaal wél kan. Deze leerlingen zijn
verdeeld over drie onderwijseenheden: Mgr. Hanssen, Taalbrug Junior en Taalbrug College. Het
verzorgingsgebied van Vitus Zuid strekt zich uit over heel Limburg en Zuidoost-Brabant.
Cultuur
Onze medewerkers laten zich inspireren door het Rijnlands denken en worden gedreven door:
• eigenaar- en vakmanschap
• bevlogenheid en ambitie
• het bieden van veiligheid, structuur en voorspelbaarheid
• samenwerking en solidariteit
• gerichtheid op open communicatie met respect voor de ander
De HR afdeling
De HR afdeling is verdeeld over twee locaties in Hoensbroek en Eindhoven. In goede samenwerking zorgen
deze locaties voor de uitvoering van het HR-beleid. Beide locaties hebben een HR adviseur en twee
administratief medewerkers. Als HR adviseur met standplaats Hoensbroek ondersteun en adviseer je de
leidinggevenden en medewerkers op onze scholen in Hoensbroek, Roermond en Valkenburg en geef je
(functioneel) leiding aan twee administratief medewerkers. Natuurlijk onderhoud je ook regelmatig contact met
jouw HR collega's op de locatie in Eindhoven.
Wat ga je doen?
Aandacht voor onze medewerkers staat hoog op de agenda daarom hebben we in 2025 drie HRprogrammalijnen
opgesteld waarin we extra aandacht geven aan thema's zoals gezondheid, arbeidsvoorwaarden en slimmer samenwerken. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:
Implementatie HR-programmalijnen
• Je verzorgt samen met collega's de verdere implementatie van de HR-programmalijnen en doet dit op een projectmatige en resultaatgerichte wijze;
• Je zoekt hierbij de integrale samenwerking op met de andere stafafdelingen en de scholen.
Advisering op organisatieniveau
• Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van het HR-beleid;
• Je houdt interne ontwikkelingen bij op het gebied van het personeels- en verzuimbeleid;
• Je signaleert en rapporteert over kwantitatieve en kwalitatieve knelpunten m.b.t. de uitvoering van het personeels- en verzuimbeleid;
• Je adviseert en informeert het Bestuursteam, de algemeen directeur en de groep schooldirecteuren;
• Je neemt deel aan interne projectgroepen en overleggroepen.
• Je onderhoudt de contacten met externe organisaties zoals, salarisadministratiekantoor, reintegratiebedrijven, UWV, ABP, etc.
Ondersteuning van de directeuren
• Je bent sparringpartner op tactisch en strategisch niveau;
• Je adviseert o.a. over loopbaanontwikkeling, arbeidsvoorwaarden; verzuim;
• Je bewaakt processen en procedures m.b.t. RI&E en de Wet Verbetering Poortwachter.
We zoeken voor bovenstaande functie een collega die
• Beschikt over een relevant HBO werk- en denkniveau met minimaal 5 jaar ervaring;
• Ervaring heeft met het opstellen van HR-processen en projectmatig en zelfstandig kan werken;
• Gemakkelijk verbinding maakt tussen de verschillende locaties, afdelingen en collega's;
• Actuele kennis heeft van de Wet Verbetering Poortwachter en relevante wet- en regelgeving, bij voorkeur ook binnen het onderwijs;
• Oog heeft voor medewerkers, processen en procedures en daarbij een juiste balans hanteert tussen het belang van het individu en de organisatie;
• Ervaring met AFAS is een pré.
Wij bieden:
• Een tijdelijke aanstelling, bij goed functioneren wordt deze omgezet in een vaste aanstelling;
• Een baan met veel vrijheid en afwisseling, waarbij een groot beroep wordt gedaan op zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid;
• Goede ondersteuning van collega's in een fijne werkomgeving;
• Jaarlijks 10,5 weken betaald vakantieverlof;
• Salaris conform CAO PO schaal 12, maximaal € 6.992,- bruto o.b.v fulltime;
• Structurele eindejaarsuitkering van 8,33%;
• Oktobertoelage;
• Een functie voor 24-32 uur per week. Je krijgt de ruimte om je werkweek in te delen op een manier die past bij jouw persoonlijke situatie en de behoeften van de organisatie;
• Gunstige ABP pensioen- en arbeidsongeschiktheidsregeling;
• Een afwisselende functie in een kleinschalige organisatie waar jij hèt verschil kan maken.
Word jij enthousiast van deze vacature?
Bij interesse nodigen wij je van harte uit te reageren, uiterlijk op 16 juni 2025 via werken@vituszuid.nl
Voor meer informatie over de functie kun je bellen of mailen naar 06-14046122 / glenn.wilson@mgrhanssen.nl,
HR-adviseur. Het kunnen overleggen van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag is een vereiste.
Acquisitie op basis van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.