Vitus Zuid zoekt met ingang van 1 september 2025:

Financieel Adviseur met een WTF van 0,6 - 0,8


De organisatie

Op 1 augustus 2015 ontstond Stichting Vitus Zuid uit de landelijke reorganisatie van het onderwijs aan
leerlingen met een auditieve en/of communicatieve problematiek. Tegenwoordig zorgen zo'n 600 goed
gekwalificeerde medewerkers dagelijks voor het onderwijs aan en de begeleiding van ruim 1.800 leerlingen.
Vitus Zuid is één van de vier expertisecentra in Nederland die onderwijs en ondersteuning biedt aan
slechthorende of dove kinderen en kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Met de ondersteuning
en het onderwijs richt Vitus Zuid zich op elke unieke leerling, op wat allemaal wél kan. Deze leerlingen zijn
verdeeld over drie onderwijseenheden: Mgr. Hanssen, Taalbrug Junior en Taalbrug College. Het
verzorgingsgebied van Vitus Zuid strekt zich uit over heel Limburg en Zuidoost-Brabant.

Cultuur

Onze medewerkers laten zich inspireren door het Rijnlands denken en worden gedreven door:
• eigenaar- en vakmanschap
• bevlogenheid en ambitie
• het bieden van veiligheid, structuur en voorspelbaarheid
• samenwerking en solidariteit
• gerichtheid op open communicatie met respect voor de ander

De afdeling Financiën

De afdeling Financiën is verdeeld over twee locaties in Hoensbroek en Eindhoven.
In goede samenwerking zorgen deze locaties voor de uitvoering van het financieel beleid. Beide locaties hebben 1 Financieel adviseur en 2 administratief medewerkers. Als Financieel adviseur met standplaats Hoensbroek ondersteun en adviseer
je de leidinggevenden en medewerkers op onze scholen in Hoensbroek, Roermond en Valkenburg en geef je
(functioneel) leiding aan 2 administratief medewerkers. Natuurlijk onderhoud je ook regelmatig contact met jouw
collega's op de locatie in Eindhoven.

Wat ga je doen?

De scholen gevraagd en ongevraagd adviseren vanuit financieel perspectief. Jij adviseert en informeert over de
risico's en mogelijke knelpunten en verstrekt inzichten aan de Algemeen directeur en de locatiedirecteuren
rondom alle financiële vraagstukken. Je zoekt hierbij de integrale samenwerking op met de andere adviseurs.
De afdeling is volop in ontwikkeling. We zoeken een kandidaat die het leuk vindt om hieraan mee te werken. Je
werkzaamheden bestaan onder andere uit:
• Opstellen van de begroting en de prognoses per onderwijseenheid;
• Monitoren en analyseren van de financiële informatie;
• Adviseren en informeren van de algemeen directeur en de locatiedirecteuren;
• Sparringpartner op tactisch en strategisch niveau;
• Initiëren en implementeren van verbeteringen van de financiële processen;
• Participeren in diverse interne projectgroepen en overleggroepen.

We zoeken voor bovenstaande functie een collega die
• Beschikt over een relevant HBO werk- en denkniveau met minimaal 5 jaar ervaring;
• Analytisch zeer sterk is en een proactieve houding heeft;
• Zelfstandig en flexibel is;
• Kennis van een administratieve organisatie, planning en control cyclus;
• Kennis van relevantie wet- en regelgeving;
• Kennis en ervaring met AFAS, ProActive/Spend Cloud, Capisci en Excel zijn een pré.

Wij bieden:

• Een tijdelijke aanstelling, bij goed functioneren wordt deze omgezet in een vaste aanstelling;
• Een baan met veel vrijheid en afwisseling, waarbij een groot beroep wordt gedaan op zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid;
• Goede ondersteuning van collega's in een fijne werkomgeving;
• Jaarlijks 10,5 weken betaald vakantieverlof;
• Salaris conform CAO PO maximaal schaal 12, maximaal € 6.992,- bruto o.b.v fulltime;
• Structurele eindejaarsuitkering van 8,33%;
• Oktobertoelage;
• Een functie voor 24-32 uur per week. Je krijgt de ruimte om je werkweek in te delen op een manier die past bij jouw persoonlijke situatie en de behoeften van de organisatie;
• Gunstige ABP pensioen- en arbeidsongeschiktheidsregeling;
• Een afwisselende functie in een kleinschalige organisatie waar jij hèt verschil kan maken.

Word jij enthousiast van deze vacature?

Bij interesse nodigen wij je van harte uit te reageren, uiterlijk op 16 juni 2025 via werken@vituszuid.nl
Voor meer informatie over de functie kun je bellen of mailen naar 06-14046122 / glenn.wilson@mgrhanssen.nl,
HR-adviseur. Het kunnen overleggen van een geldige Verklaring Omtrent Gedrag is een vereiste.

Acquisitie op basis van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.